Tři již vybrané továrny Volkswagenu na výrobu baterií jsou při aktuálním zpomaleném nástupu elektromobilů zatím dostatečné. V reakci na dnešní oznámení koncernu Volkswagen o odložení rozhodnutí nejméně na rok 2025 to ČTK řekl předák odborů automobilky Škoda Auto Jaroslav Povšík. Volkswagen dnes oznámil, že v současnosti nebude rozhodovat o výstavbě další takzvané gigafactory na baterie do elektromobilů v Evropě, která mohla stát v Česku.
Nevyšlo to
„Je mi to líto, dlouho jsme na tom pracovali, a tím, že naše země je vlastně autoland, tak by se nám to hodilo, logisticky, nákladově, a pro Českou republiku by to bylo dokompletování té naší cesty za e-mobilitou, která musí být do budoucna,“ řekl Povšík.
Tři již vybrané továrny na výrobu baterií v Kanadě, Španělsku a Německu podle něj momentálně na zpomalenou produkci e-produktů a e-automobilů stačí. „Nemůžeme si teď dovolit za vysoké náklady vyrábět nadkapacitu baterií,“ doplnil Povšík. Továrna v Kanadě má podle něj dostupné suroviny a cenově dostupnou elektřinu, továrna ve Španělsku může do budoucna využívat solární energii.
Škoda
Předseda představenstva koncernu Volkswagen Oliver Blume v dnešním prohlášení uvedl, že Volkswagen bude v souvislosti s transformací své automobilky Škoda Auto na výrobu elektromobilů s vládou v úzkém kontaktu a bude pokračovat ve strategických jednáních.
Škoda Auto vyrábí v mladoboleslavském závodě elektromobily Enyaq, v ČR chce vyrábět rovněž nové velké elektrické rodinné SUV na bázi studie Vision 7S.
Tři české automobilky loni vyrobily 1,218 milionu osobních aut, meziročně o 10,2 procenta víc. Za devět letošních měsíců vzrostla výroba osobních aut v Česku meziročně o 11,5 procenta na 1,018 milionu, z toho elektrických aut bylo 134.324. Česko zaujímá v Evropské unii ve výrobě osobních aut třetí místo, podíl automobilového průmyslu na HDP činí devět procent.