Kancléř Scholz nadále v Německu počítá s 15 miliony elektroaut do roku 2030

Spolkový kancléř Olaf Scholz nadále počítá s tím, že na německých silnicích bude do roku 2030 jezdit nejméně 15 milionů plně elektrických aut. Na dnešním jednání se Scholz s představiteli automobilek, energetického sektoru a odborů shodl na rychlém postupu v plnění tohoto cíle.

Jak dosáhnout stanovených cílů?

„Těžištěm jednání byla otázka, jak v Německu dosáhnout cíle 15 milionů elektrických osobních aut do roku 2030 a jak lze dlouhodobě posílit rozšíření elektrovozů. Účastníci rozhovoru byli jednotní v tom, že tento cíl je třeba realizovat rychle,“ sdělil novinářům vládní mluvčí Steffen Hebestreit. Poznamenal, že účastníci debaty jako cestu k plánu pro rok 2030 vidí nižší ceny elektroaut, které je možné dosáhnout snížením nákladů, a to díky technologickému vývoji v sektoru baterií a rozvoji recyklačních postupů.

Tématy schůzky v kancléřství byly i bezpečnost dodavatelských řetězců a státní podpora budování továren na baterie a na čipy v Německu. Jednání se zaměřilo i na zlepšení dobíjecí infrastruktury.

Kritický pohled

Expertní blog Motointegrator poukázal na to, že v Německu se elektromobilita prosazuje pomalu. Ve své prognóze zdůraznil, že německému trhu s elektroauty dominují německý koncern Volkswagen a americká automobilka Tesla, ale asijské značky zaznamenávají prudké tempo růstu. Blog si rovněž povšimnul nerovnoměrného podílu elektroaut mezi firemním a soukromým využitím, kdy elektrické vozy pro podnikové flotily tvoří až 40 procent nově registrovaných firemních aut.

Pomalý postup elektrifikace automobilové dopravy kritizuje také přední německý autoklub ADAC, podle kterého chybí cenově dostupné modely. Oficiálně jsou v Německu k dostání jen tři modely do 30.000 eur (730.000 Kč). K cenám Hebestreit uvedl, že elektromobily jsou se započítáním celé délky životnosti výhodnější než srovnatelné modely se spalovacími motory.

-čtk-

Nejnovější články

Mohlo by se vám líbit...